Köpvillkor Företagskund

Beställnings / Försäljnings- & Leveransvillkor gällande beställningar och köp inom Sverige

Priser

För företagskunder uppges priser exklusive moms. Vi förbehåller oss rätten till ändring av priser och sortiment till följd av exempelvis förändrade råvarupriser eller valutaförändringar.

Frakt och leveransvillkor

Lagerförda varor expedieras vanligtvis inom 1-2 veckor. Skulle någon produkt inte finnas i lager eller ha längre leveranstid kommer du att få information om detta.

Om inget annat överenskommits tillkommer kostnader för frakt. Fraktkostnaden baseras på vikt, storlek och hur lång transporten är. Ej uthämtade/mottagna paket debiteras full fraktkostnad samt administrativ avgift.

Betalningsvillkor

Våra betalningsvillkor är, om inget annat överenskommits, 30 dagars netto mot faktura. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta omfattande 2% per påbörjad månad samt en administrativ avgift.

Transportskador

Fraktskada och eventuellt saknade kollin måste antecknas på frakthandling och reklameras direkt till transportören inom 7 dagar från mottagandet av varan. Det är viktigt att varorna blir kontrollerade vid ankomsten. Senare anmälan innebär att transportföretaget inte tar emot skadeanmälan och ni får själv stå för kostnaderna. Fotografera gärna det skadade emballaget innan ni öppnar det samt produkten efter uppackning.

Reklamation

Skulle någon produkt vara skadad eller inte fungera vid leverans skall detta omgående och inom en skälig tid anmälas till oss. Vi följer vid var tid gällande lagstiftning avseende reklamationsrätt.

  • Vid reklamation ska ni kontakta oss via hemsidan och skapa ett ärende.
  • Om en reklamation görs av en vara som senare visar sig vara felfri debiteras ni för fraktkostnaden samt eventuella kostnader för felsökning. Reklamationer skall alltid ske i samråd med Komikapp.
  • Retur av varor

    Eventuella returer skall alltid ske i samråd med Komikapp. Kostnaden för returfrakten står du för själv. Vid retur kräver vi att:

  • Varan är i nyskick, oanvänd och i sin originalförpackning
  • Varan återsänds med ursprungliga orderhandlingar.
  • Produkter som inte godkänns enligt ovan krediteras inte.

    Du kan inte returnera varor mot postförskott eller efterkrav. Sådana leveranser löses inte ut av oss. Returer/reklamationer ska återsändas i emballage lämpligt för ändamålet. Kunden är ansvarig för produkten vid transport. Skadade returartiklar till följd av bristfällig emballering godkänns inte.

    För beställningsvaror gäller varken avbeställningsrätt eller möjlighet till retur.

    Garantivillkor

    Garantin gäller från produktens leveransdatum. Inköpskvitto/ordernummer måste uppvisas för att garantin ska gälla. Garantin omfattar inte:

  • Produkter som har förvarats eller monterats felaktigt.
  • Felaktig användning eller rengöring.
  • Normalt slitage, repor eller skador som orsakats av stötar eller olyckshändelse.
  • Eventuella garantier ges utifrån respektive tillverkares garantivillkor. Komikapp lämnar inga ytterligare garantier utöver dessa.

    GDPR och dataskydd

    Vi behandlar personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning (GDPR). Uppgifter som lämnas i samband med köp används enbart för att administrera din order och, i förekommande fall, för att fullgöra våra rättsliga skyldigheter. Personuppgifterna delas endast med betrodda tredje parter, såsom betalnings- och logistikföretag, i syfte att slutföra ditt köp. Mer information om vår hantering av personuppgifter hittar du i vår integritetspolicy.

    Force majeure

    Komikapp ansvarar inte för förseningar eller problem som uppstår till följd av omständigheter utanför vår kontroll, såsom naturkatastrofer, strejker, pandemier, krigshandlingar, myndighetsbeslut eller andra liknande händelser. Vid force majeure förbehåller vi oss rätten att förlänga leveranstiden eller i vissa fall häva avtalet utan skyldighet att ersätta eventuella kostnader.

    Tvistelösning

    Vid eventuell tvist ska parterna i första hand försöka nå en lösning genom överenskommelse. Om detta inte är möjligt, avgörs tvisten enligt svensk lag med behörig svensk domstol som rättslig instans. Konsumenter har även möjlighet att vända sig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) för kostnadsfri prövning av ärendet.

    Produkten har lagts till i önskelistan